Knížky pro všechny kluky a holky

9788024735016

Recenze na knihy Malá Ema, Hravé křížovky a Kouzelná třída – pracovní sešit

17.9.2021

Dětské knihy z nakladatelství Bambook – recenze

Krásný den,

nově jsem navázala spolupráci s nakladatelstvím Bambook, které se specializuje na dětskou literaturu. Spadá pod nakladatelský dům Grada a nabízí širokou škálu publikací nejrůznějšího charakteru. Já jsem si vybrala nějaké vzdělávací knihy a jeden klasický příběh. Sama děti ještě nemám, ani neučím na základní škole, ale děti znám, mám k nim blízko.

Malá Ema – Zuzana Barilová

Začnu rovnou příběhem, který spadá do edice Čtení pro prvňáčky. Knihu ilistrovala Markéta Vydrová a podle mě se jí to povedlo. Kniha je poskládaná z kratších nezávislých příběhů, kde malá holčička Ema zažívá různá dobrodružství. Jejími parťáky jsou nejčastěji různá zvířátka a zažívá s nimi různé eskapády. Emička zvířátka miluje, takže je z nich nadšená. Text je jednoduchý, nejsou zde náročná slova a příběhy jsou lehce poučné. Myslím si, že nijak nevadí, že hlavní hrdinkou je malá holčička, kniha se bude určitě líbit i klukům, co mají rádi zvířátka.

Oficiální popis:

Už jste někdy viděli prasátko, jak trénuje skok do výšky? Paní sousedku, která se smetákem v ruce honí splašeného králíčka? Nebo baletky, které místo piruet skáčou před bílými myškami na parapety?

Šestiletá Ema tohle všechno už zažila. A ještě mnoho dalších dobrodružství. Díky svým nápadům a věrným zvířecím kamarádům totiž o podobné psí kusy nemá ani v nejmenším nouzi. A protože ví, že louskat první knížku může být někdy pořádný oříšek, vezme začínající čtenáře za příběhy, které budou chtít sami dočíst.

Hravá angličtina v křížovkách – Zuzana Pospíšilová

Angličtina se dnes učí už ve školce a hravé formy výuky cizího jazyka jsou rozhodně populární. Můj kolega Milan zrovna připravoval minulý týden jednu křížovku pro žáky. Uvnitř najdete přes 100 křížovek a osmisměrek, které jsou seřazeny tematicky – např. čísla, oblečení, nábytek, rodina, škola apod. Kniha je brožovaná, uvnitř má černobílé ilustrace, za kterými stojí Drahomír Trsťan. Ty se tedy povedly a dokonce je možné některé obrázky dovybarvit, což mi přijde chytré. I když je to povedené jako kniha pro děti, já bych řekla, že se to hodí pro všechny, kdo začínají s učením cizího jazyka. Líbí se mi, jak je kniha uspořádaná. Na začátku kapitoly je vždy seznam slovíček s i českým překladem a výslovností. Pak je tam několik klasických křížovek a osmisměrek, kde si každý může danou slovní zásobu procvičit. Autorka pak pracuje i s tajemnou, takže je to takové pěkně didaktické:-) Na konci knihy najdete samozřejmě i řešení.

Oficiální popis:

Nevíš, jak smysluplně naložit s volným časem během víkendu nebo prázdnin? Anglická slovíčka ti moc nelezou do hlavy? Překvap svého angličtináře i rodiče perfektní slovní zásobou. Sáhni po Hravých křížovkách v angličtině, začni luštit a uvidíš, že učení může být zábava. Díky vyluštěným křížovkám si upevníš znalost základních slovíček na témata: barvy, čísla, tělo, oblečení, rodina, domov, zvířata, nábytek, škola, ovoce, zelenina a dopravní prostředky. Navíc tě určitě rozesmějí vtipné ilustrace Drahomíra Trsťana, které si můžeš sám barevně dotvořit jako omalovánky.

Kouzelná třída – pracovní sešit – Zuzana Pospíšilová

Pracovní sešit Kouzelná třída patří do sekce knih s Kouzelnou třídou a najdete v něm odkazy právě na tuto oblíbenou dětskou knihu, která má mimochodem docela dost pokračování. Opět se na knize jako ilustrátor podílel Drahomír Trsťan. Pracovní sešit je plný zábavných a naučných úkolů, kde děti pracují s obrázky, čísly a slovíčky. Úkoly jsou snadné, ale dobře rozvíjejí kognitivní funkce. Najdete zde i různé křížovky a doplňovačky. Obrázky uvnitř pracovního sešitu jsou hodně povedené, pěkně barevné a hravé.

Oficiální popis:

Děti v Kouzelné třídě mají to štěstí, že je učí kouzelná paní učitelka. A její výuka podle toho taky vypadá – je plná kouzel, čarování a hrátek se slovy a se slovíčky. Nyní máte možnost vrátit s tímto pracovním sešitem za Jasmínou Bílou a vyzkoušet si úkoly, které řešili i žáci v Kouzelné třídě. Bude vám k tomu stačit tužka, pero, barevné pastelky a hlavně vlastní bystrá hlava. Tak ani chvilku neváhejte a pusťte se do čtení, úkolů, křížovek a doplňovaček.
V pracovním sešitu jsou použity ukázky z oblíbené knihy spisovatelky Zuzany Pospíšilové Kouzelná třída.

Nejsem žádný veliký expert na dětskou literaturu, ale mám ve svém okolí dost dětí, takže jsem to měla komu ukázat a všechny publikace slavily veliký úspěch. Moc se mi líbí hravost v kombinaci s didaktikou, vše je doplněné o opravdu povedené ilustrace. Za zaslání knih ještě jednou děkuji nakladatelství Bambook a vy je seženete na stránkách Grady.

Recenze vyšla na webu ciculka.cz

Logohrátky
Logohrátky